1e stagedag bij IND Den Bosch - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van ISPuck - WaarBenJij.nu 1e stagedag bij IND Den Bosch - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van ISPuck - WaarBenJij.nu

1e stagedag bij IND Den Bosch

Door: ISPuck

Blijf op de hoogte en volg

23 November 2010 | Nederland, Amsterdam

Maandag 23-11-2010,

's Morgens om acht uur ben ik met de trein van Oss naar Den Bosch geweest. Het gebouw van de IND (Immigratie Naturalisatie Dienst) ligt heel dicht bij het station van Den Bosch. Ik kwam tegelijk met mijn stagebegeleider aan. Ik kreeg een rondleiding door een klein stukje van het gebouw en moest een geheimhoudingsverklaring tekenen, zodat ik wat ik zie en hoor niet doorvertel. Mijn begeleider is heel aardig en de andere medewerkers zijn ook allemaal heel gastvrij en behulpzaam. Ik heb bij drie medewerkers vandaag achter de schermen van de visumloketten mogen meekijken. Zo heb ik een Chinees en Butaans paspoort gezien. (tja, waar ligt dat nou Kingdom of Bhutan?) Heel veel buitenlanders die hun pasjes op kwamen halen, zoals Somaliërs, Chinezen, Turken, een Bosnier en Butaan, te veel om op te noemen, dossiers van immigranten, verhalen van de mensen die aan de loketten kwamen allemaal mogen horen, legitimaties van baby'tjes en buitenlandse ouders, etc.
Er werd veel Engels en Nederlands gesproken en de papieren waren óf Nederlands óf Engels.
De medewerkers van de IND hebben uitgebreid verteld over hoe het daar in zijn werk gaat en verschillende zaken. (geheim:p!)
Ook heb ik een vervalst paspoort gezien en veel onderzoeken naar echtheid van paspoorten met lampen en een loep. En uitgelegd gekregen hoe een vervalst paspoort eruitziet.

Al die nieuwe indrukken en verhalen gingen best snel en het was wel vermoeiend zo'n 7,5 uur. Het is een leuke omgeving en het was wel heel leuk en interessant zoveel verschillende mensen te zien. Soms was er ook niks te doen, want het is schijnbaar niet zo'n drukke week.

's Avonds nog conditietraining gehad en ik ga nu slapen

Puck

  • 23 November 2010 - 20:38

    Renee:

    Dat is wel super leuk! Je hebt ook een leuke stage uitgekozen lijkt mij.
    Ik wil snel al je verhalen horen als je weer op school bent (tenminste wat ik dan mag horen) haha.

  • 24 November 2010 - 18:37

    Demi:

    volgens mij heb je het best leuk daaar=D maar je moet wel veel geheim houden XD
    nog veel plezier de komende dagen! (:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Internationale Stage

Recente Reisverslagen:

27 November 2010

Laatste stagedag

25 November 2010

Stagedag 3

24 November 2010

Dag 2 Internationale stage

23 November 2010

1e stagedag bij IND Den Bosch

Actief sinds 17 Nov. 2010
Verslag gelezen: 1807
Totaal aantal bezoekers 8923

Voorgaande reizen:

23 November 2010 - 26 November 2010

Internationale Stage

Landen bezocht: